آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

آموزش کامل ساخت ربات تلگرام

همانطور که می دانید Bot ها یک سری applications داخل تلگرام هستند که می توانید به وسیله ی ارسال پیغام (messages) , فرمان ها (commands ) و inline requests با آنها در تعامل باشید  . Bot هایی که می نویسید را می توانید از طریق درخواست های HTTPS کنترل نمایید .

وقتی شما یک ربات می سازید این ربات می تواند به مدل های مختلفی به کاربران پاسخ گو باشد . عملن رباتتلگرام یه عامل اتصال بین شما و افراد داخل تلگرام می باشد و خودش به تنهایی کار خاصی را انجام نمی دهد.
کاربر ابتدا پیام را به ربات ارسال می کند , ربات پیام را به سرور های تلگرام ارسال می کند و شما قادر هستید با ۲ متد getupdates , setWebHook این پیام را از سرورهای تلگرام دریافت کنید و متوجه شوید که این پیام را چه کسی ارسال کرده و متن آن چیست .حالا شما پیام را تحلیل کرده و پاسخ متناظر با آن را برای تلگرام ارسال می کنید و تلگرام آن را از طریق ربات شما در اختیار کاربر قرار می دهد . پس فقط ساخت خالی ربات نتیجه دلخواه را به ما نمی دهد و باید با یکی از زبان های سمت سرور آن را شکل دهیم و مدیریت نماییم .
حالا یک سری از ابزار های تحت وب هم وجود دارند که این روند را برای شما ساده تر می نمایند .یعنی شما فقط در سایت مورد نظر یک اکانت می سازید و از طریق او سایت می توانید به مدیریت ربات یا گروه خود بپردازید و تا حد محدودی به نتیجه ی دلخواه نزدیک شوید .

روش long polling یا همان getUpdates به این صورت است که شما با استفاده از Token هربار به تلگرام درخواستی ارسال میکنید و آخرین پیام های کاربران به ربات را دریافت میکنید ولی در روش webhooks هر زمان کاربر پیامی به ربات تلگرام شما ارسال کند بلافاصله این پیام به آدرس webhook شما ارجاع داده میشود که در آن آدرس باید پیام دریافتی را تحلیل کرده و پاسخ متناسب را ارسال نمایید.

خب میشه گفت وب هوک یه ایونت هستش که وقتی اتفاقی در سیستم میفته برای url هایی که در سیستم تعریف شده اطلاعات و مقادیری ارسال میشه . که با استفاده از اون مقادیر کاربر شخص ثالث میتونه برنامه نویسی کنه و کارهایی که میخواد رو انجام بده .

آموزش کامل ساخت ربات تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.