آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

تدریس خصوصی و حرفه ای دیتابیس Mysql

با سلام و درود

کلاس های خصوصی دیتابیس MySql شروع شد . به صورت کلی  مباحث این کلاس رو به 2 دسته ی Mysql developer و Mysql DBA تقسیم بندی کرد که هم برای توسعه دهنده های عزیز مفید باشه و هم برای مدیران دیتابیس .

Mysql developer

  • چرا از mysql استفاده میکنیم؟
  • نصب و راه اندازی mysql روی لینوکس و ویندوز
  • ساخت بانک اطلاعاتی در mysql
  • اشنایی ابتدایی با دستورات DML و DDL
  • اشنایی با کویریهای پیشرفته در mysql )join,subquery)
  • اشنایی با انواع engin در mysql

 مشاهده متن کامل آموزش کلیک نمایید

آموزش جلوگیری از دکمه back مرورگر در لاراول

با سلام خدمت لاراول دوستان عزیز

احتمالا شما هم براتون پیش اومده که داخل پروژتون یه سری از صفحات بدون لاگین نتوانیم دسترسی داشته باشیم .

خب برای این مشکل خیلی راحت لاگین بودن کاربر رو چک میکنید و یا از midleware های مربوط به احراض هویت در آموزش لاراول استفاده می کنید .

بعضی وقت ها لازم هست سخت گیرانه تر رفتار کنیم.به این صورت که علاوه بر این که کاربر باید لاگین کرده باشه حتما.همچنین بعد از Logout کردن هم نتواند با استفاده از دکمه Back مرورگر به صفحه قبلی برگرده.واگر اینکار را کرد به صفحه لاگین هدایت شود .

خب راه حل ما خیلی ساده است  . برای این کار در لاراول  از Middleware ها استفاده می کنیم و اون Middleware مورد نظرمون رو هرجا خواستیم صدا می کنیم .

خب ابتدا با استفاده از دستور زیر یک middleware به اسم ValidateBackHistory  می سازیم :

همانطور که می دانید در لاراول middleware ها در مسیر app/http/middleware ساخته می شوند .

خب حالا ValidateBackHistory  را باز کنید و با استفاده از شی response$ به هدر دسترسی دادیم و مقادیر لازم رو ست می کنیم :

Geek ها چه کسانی هستن ؟

با سلام خدمت همه ی دوستان

امروز درباره گیک ها (Geek کیست) و Nerd کیستها صحبت میکنیم و به تفاوت های این دو مفهموم می پردازیم .

چگونه تفاوت بین نرد و گیک ها را بیان کنیم. شما یک نرد (Nerd) هستید یا یک گیک (Geek) هستید. نرد یا گیک بودن یعنی تعریف از کسی یا مخالفت کردن با کسی؟؟!!

بهرحال معنی آن میتواند کمی گیج کننده باشد مخصوصا وقتی که بین این دو کلمه یک پل ارتباطی وجود دارد یا بهتر است بگویم یک معنی مشترکی بین این دو وجود دارد.این مقاله به شما کمک خواهد کرد که تفاوت این دو را متوجه شوید.

آشنایی با مفهوم گیک – Geek

بگذارید به ریشه یا منشا کلمه ی گیک (Geek) برگردیم . تقریبا به اوایل دهه 1900 زمانی که کارناوال های سیار معروف بودند .در این کارناوال ها یک اجرا کننده ای وجود داشت که او را گیک (Geek)می نامیدند . این گیک (Geek) شغلش اجرای کارهای عجیب و غریب و گاهی چندش آور برای سرگرم کردن مردم یک محل بود .

گیک کیست (Geek) امروزی بندرت مانند گذشته هستند و سر مرغ جدا نمیکنند !!!  امروزه یک گیک (Geek) کسی است که بسیار باهوش و آگاه حتی در مرحله ای از وسواس فکری در مورد یک موضوع خاص است. گیک (Geek) کسی است که وقتیدر یک مسیر اصلی قرار میگیرد یک کشش یا علاقه ی وافری را کسب میکند و در اصطلاح کسی است که با رفتار عجیب غریب اش  تعریف میشود ولی معانی دیگری مانند متخصص یا علاقمند رایانه نیز دارد همچنین در بعضی مفاهیم  “رایانه باز” هم میگویند.

تعریف دیگر آن یعنی کسی که بر اساس شور و اشتیاق پیش میرود مثل کسی که علاقه ی بیش از حد به شراب دارد می گویند شراب باز (Wine geek) یا کسی که علاقه شدید به ماشین دارد می گویند ماشین باز. مشخصات بیشتری که میتوان از این دسته آدم ها گفت این است که گیک ها معمولا اجتماعی هستند . جذابیت آنها را در چیزی است  که آن ها را متمایز میکند.

گیک‌ها  اصولا درس و دانشگاه را بیخیال شده‌اند و پی علاقه خود می‌روند. مدیران اغلب شرکت های بزرگ فناوری دنیا، از دسته گیک‌ها به شمار میایند.

آشنایی با مفهوم نرد – Nerd

و اکنون میخواهم معنی کلمه نرد (Nerd) را به شما بگویم.

برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک نمایید.

آموزش هات لینک

با سلام و درود

در این جلسه به معرفی قابلیت hot link در htaccess می پردازیم .

با استفاده از hot link می توانیم از مصرف منابع سایت خود به وسیله ی سایت های دیگر جلوگیری کنیم . خب طبیعتا این عمل باعث می شود ترافیک سایت خودمون بیهوده هدر نره .

فرض کنید من یک عکس در وب سایت شما را دوست دارم و می‌خواهم آن عکس در سایت من نیز قرار بگیرد. اگر من از URL کامل عکس شما در سایتم استفاده کنم، هر بار که کسی از سایت من دیدن می‌کند، عکس از سایت شما دانلود ‌می‌شود. این بدین معناست که من از پهنای باند شما برای عکس‌های سایت خود استفاده می‌کنم. حالا اگر شما محافظ هات لینک (hot link) را فعال کنید، من نمی‌توانم پهنای باند شما را بدزدم.

محافظ هات لینک (hot link) اجازه نمی‌دهد سایت‌های دیگر مستقیما به فایل‌ها و یا تصاویر موجود در سایت شما لینک بزنند. سایت‌های دیگر تنها می‌توانند به فایل‌هایی لینک کنند که شما نوع آنها را مشخص نکرده‌اید.

توجه کنید برای استفاده از این قابلیت نیاز است mod_rewrite را فعال نمایید :

برای مشاهده ی کامل آموزش کلیک نمایید .