آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

Geek ها چه کسانی هستن ؟

با سلام خدمت همه ی دوستان

امروز درباره گیک ها (Geek کیست) و Nerd کیستها صحبت میکنیم و به تفاوت های این دو مفهموم می پردازیم .

چگونه تفاوت بین نرد و گیک ها را بیان کنیم. شما یک نرد (Nerd) هستید یا یک گیک (Geek) هستید. نرد یا گیک بودن یعنی تعریف از کسی یا مخالفت کردن با کسی؟؟!!

بهرحال معنی آن میتواند کمی گیج کننده باشد مخصوصا وقتی که بین این دو کلمه یک پل ارتباطی وجود دارد یا بهتر است بگویم یک معنی مشترکی بین این دو وجود دارد.این مقاله به شما کمک خواهد کرد که تفاوت این دو را متوجه شوید.

آشنایی با مفهوم گیک – Geek

بگذارید به ریشه یا منشا کلمه ی گیک (Geek) برگردیم . تقریبا به اوایل دهه 1900 زمانی که کارناوال های سیار معروف بودند .در این کارناوال ها یک اجرا کننده ای وجود داشت که او را گیک (Geek)می نامیدند . این گیک (Geek) شغلش اجرای کارهای عجیب و غریب و گاهی چندش آور برای سرگرم کردن مردم یک محل بود .

گیک کیست (Geek) امروزی بندرت مانند گذشته هستند و سر مرغ جدا نمیکنند !!!  امروزه یک گیک (Geek) کسی است که بسیار باهوش و آگاه حتی در مرحله ای از وسواس فکری در مورد یک موضوع خاص است. گیک (Geek) کسی است که وقتیدر یک مسیر اصلی قرار میگیرد یک کشش یا علاقه ی وافری را کسب میکند و در اصطلاح کسی است که با رفتار عجیب غریب اش  تعریف میشود ولی معانی دیگری مانند متخصص یا علاقمند رایانه نیز دارد همچنین در بعضی مفاهیم  “رایانه باز” هم میگویند.

تعریف دیگر آن یعنی کسی که بر اساس شور و اشتیاق پیش میرود مثل کسی که علاقه ی بیش از حد به شراب دارد می گویند شراب باز (Wine geek) یا کسی که علاقه شدید به ماشین دارد می گویند ماشین باز. مشخصات بیشتری که میتوان از این دسته آدم ها گفت این است که گیک ها معمولا اجتماعی هستند . جذابیت آنها را در چیزی است  که آن ها را متمایز میکند.

گیک‌ها  اصولا درس و دانشگاه را بیخیال شده‌اند و پی علاقه خود می‌روند. مدیران اغلب شرکت های بزرگ فناوری دنیا، از دسته گیک‌ها به شمار میایند.

آشنایی با مفهوم نرد – Nerd

و اکنون میخواهم معنی کلمه نرد (Nerd) را به شما بگویم.

برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.