آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

آموزش حرفه ای php

آموزش کامل و حرفه ای php به زبان فارسی

آموزش رکورد SPF و جلوگیری از ارسال ایمیل spam

با سلام  خدمت دوستان عزیز

مقاله امروز مروبط به سرویس های جلوگری از اسپم ایمیل و توضیح یکی از روش های آن به نام SPF می باشد . (آموزش dkim و جلوگیری از ارسال ایمیل spam) اگر با سرویس های ارسال ایمیل مانند  sparkpost  برای ارسال ایمیل هاتون استفاده کرده باشین حتما به این نکته برخوردین که برای تایید دامین شما یکی از روش هایی که استفاده می مند SPF می باشد

اسپم موضوعی است که با زندگی دیجیتال ما آمیخته شده است. وقتی هر روز باکس ایمیل خود را باز میکنید با ایمیل ها و هرزنامه هایی برخورد میکنید که تمام متخصصان برای مقابله با آن تلاش میکنند.
یکی از راه های ارسال اسپم روشی موسوم به Spoof و این روش Spoofing نام دارد.
در این روش فرستنده اسپم ،ایمیل های هرزنامه خود به نام آدرس ایمیل دیگری ارسال میکند. به همین دلیل است که شما در باکس ایمیلتان برگشت ایمیل هایی را می بینید که فرستنده اش شما نبوده اید.
در معنای واقعی اسپم را به نام آدرس ایمیل شما ارسال کرده اند.
SPF تکنولوژی و روشی است که از ارسال ایمیل توسط اسپمر ها به نام شما جلوگیری میکند.

Spoofing چیست ؟

اسپوفینگ روند ارسال ایمیل اسپم با نام فرستنده جعلی است. در دنیای واقعی مثال آن مانند ارسال نامه ای به یک گیرنده است در حالیکه فرستنده آدرس یکی دیگر را روی پاکت به عنوان فرستنده نوشته است.
در صورتی که دامنه شما در معرض ارسال ایمیل های Spoofing باشد ، دامنه شما بر روی اینترنت به عنوان فرستنده اسپم شناخته خواهد شد .

چرا Spoofing اتفاق می افتد ؟

اسپمر ها : اسپمر ها و افرادی که میخواهند اسپم و ایمیلهای جعلی ارسال کنند برای آنکه ایمیلهای برگشتی به ایمیل خودشان نرسد از تکنیک Spoofing یا فرستنده جعلی استفاده میکنند.

کلاه برداری و ویروس : کلاهبرداران و ویروس های کامپیوتری هم از تکنیک Spoofing استفاده میکنند تا فرستنده واقعی در هنگام ارتباط تشخیص داده نشود.

Phishing : فیشینگ فرآیند ارسال ایمیل به نام بانک یا شرکت های معتبر است که شما را به سمت فرمها خاص هدایت میکنند و اطلاعات شناسایی شما و اطلاعات بانکی شما را از شما بدست می آورند.
در این کار مثلاً شما به سمت فرم اینترنت بانک هدایت میشوید و اطلاعات بانکی شما را سوال میکنند در حالیکه آن صفحه ای که اطلاعات خود را وارد کرده اید اصلاً صفحه اصلی بانک نبوده است.

SPF مخفف Sender Policy Framework به معنی چارچوب سیاست فرستنده می باشد. پس از ارسال ایمیل از یک ایمیل سرور و قبل از دریافت ایمیل توسط ایمیل سرور مقصد، سروری در اینترنت با نام Sender ID Framework مسئول بررسی اعتبار سرور ارسال کننده ایمیل می باشد.

میل سرورهای بزرگ مانند Yahoo, Google and Hotmail و ... از هر SMTP Server ی میل دریافت نمی کنند. برای اینکه این میل سرورها از بقیه E-mail دریافت کنند، باید یکسری پارامترها وجود داشته باشند. این پارامترها عبارتند از :

آموزش رکورد SPF و جلوگیری از ارسال ایمیل spam

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.